Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Cum am invatat limba engleza in scoala generala

Cum am invatat eu limba engleza este o mare enigma chiar si pentru mine. Prima data cand am ajuns in contact cu limba engleza si am constientizat faptul ca o sa-mi dea mari batai de cap, a fost in ciclul gimnazial chiar in prima zi de scoala a clasei a V-a. Dupa festivitatea de deschidere prin care am multumit partidului si tovarasului mult iubit, o festivitate care parca nu se mai termina, am intrat in salile de clasa unde ne asteptau manualele de scoala ramase de la generatiile trecute. Rare erau cazurile cand aveai norocul sa primesti un manual nou sau mai bine intretinut. Dupa ce am cantat “Tricolorul”, am multumit partidului si conducatorului iubit din nou in clasa, am luat in primire manualele, ale mele erau folosite dar oarecum in buna stare, se mai puteau folosi chiar si de mine. Desi ma rodea curiozitatea sa le studiez, adica sa ma uit la poze, am avut rabdare pana am ajuns acasa.

Ajuns acasa, fiind singur pana la ora 16, cand veneau si parintii, am putut sa ma delectez cu manualele primite de la scoala, asa am inceput sa le rasfoiesc si sa fac o selectie care-mi plac si care nu. Bineinteles criteriul era cel al pozelor si imaginilor, asa le-am luat pe rand si am facut doua stive, una cu cele urate si una cu cele placute. In prima categorie am pus matematica, fizica, chimia de la primele pagini rasfoite, in cealalta am pus limba romana, geografia, biologia si istoria, astfel am ramas cu manualul de limba engleza, un manual care efectiv ma intriga si nu pricepeam care era rostul lui. Nici acum nu pot sa-mi dau seama prin ce concurs de imprejurari a fost aleasa clasa mea sa faca engleza din primul an, la moda era rusa si franceza. Am luat manualul si l-am rasfoit, in primul rand, din prima clipa nu mi-a starnit interesul nici aspectul dar nici imaginile, asa ca l-am plasat in prima categorie alaturi de matematica si fizica. 

Scenete si jocuri de rol la Shakespeare School
Aceasta impartire, oarecum puerila, mi-a afectat inconstient si atractia pentru respectivele materii, care s-a mentinut pana am terminat scoala. Nu am avut inclinatii spre stiintele exacte, dar nici spre limbi straine in scoala generala. Aveam chiar o repulsie fata de ora de engleza si fata de materie in sine, nu am excelat deloc in invatarea limbii engleze, in scoala generala am fost un elev mediocru la limbi straine. Eram in clasa 33 de elevi, daca bine imi aduc aminte, si aveam o singura ora de engleza pe saptamana, saraca profesoara, nici nu reusea sa ne asculte pe toti, macar o data in trimestru si sa primim note, ca sa ne poata incheia o medie. Cred ca la engleza aveam cel mai colorat caiet in rosu, de la corecturile temelor de casa sau a exercitiilor pe care le greseam tot timpul din neatentie si lipsa de interes pentru limba engleza. Acum daca stau sa ma gandesc ca in vremea respectiva limba engleza nici nu era asa popula la noi, nici tehnologia nu era asa avansata, mai ales ca aveam 2 ore de emisie la televizor, nici macar desene animate nu aveam decat cateva minute in weekend, asa ca nu eram stimulati deloc nici in afara scolii de a invata engleza. Apoi nici parintii nu ma puteau ajuta, ei erau cu rusa si n-aveau cunostinte de limba engleza si nici nu ma puteau controla la temele de casa, asa ca am mers pe cont propriu. Situatia oarecum s-a schimbat in bine dupa revolutie, cand a venit moda antenelor tv cu care mai puteai prinde si alte posturi, un plus in favoarea limbii engleze, am avut la vremea respectiva ca se putea prinde la televizor un program cu desene animate TCC (The Children’s Channel), care nu era titrat pe romaneste, fiind doar in engleza, oarecum de nevoie mai mult, mi-am dat interesul si m-a ajutat in invatarea limbii engleze mult mai usor si cu o dorinta mai mare, doar pentru a intelege desenele animate.

Serbare de absolvire la Shakespeare School
Chiar daca am avut o oarecare dorinta si inclinatie spre a invata limba engleza, dupa revolutie sistemul de invatamant in care m-am format poate nu a fost cel mai adecvat si orientat spre limbi straine, chiar nu se punea accentul deloc pe limbi straine si nici adultii nu iti deschideau ochii sau nu te indemnau sa inveti spre binele tau o limba straina.

Ora de curs la tabla interactiva
Anii au trecut sistemul de invatamant chiar s-a reformat in ceea ce priveste limbile straine si importanta lor, tehnologia a avansat, la fel de mult, facand ca in zilele noastre pentru un elev de scoala generala invatarea limbii engleze sa fie mult mai usoara si atractiva. Daca as fi parinte, un parinte responsabil, preocupat de viitorul si formarea copilului meu ca adult, as alege fara sa mai stau mult pe ganduri Shakespeare School. In primul rand aici, limba engleza este predata prin metode moderne si interactive. Metoda Shakespeare pentru copii face ca invatatul limbii engleze sa fie o activitate placuta, care ii incurajeaza si le aduce multe satisfactii, iar cursurile au loc intr-un cadru intim, diferit de cel de la gradinita sau de la scoala.

Tabla interactiva
La Shakespeare School, lectiile traditionale sunt aduse la viata, printr-o experienta multimedia, in care traditionala tabla este ecranul imens al unui computer, iar traditionalul marker sau creta este un “creion” digital (stylus). Tabla interactiva ofera o lume intreaga de resurse si astfel invatarea corespunde secolului 21. Chiar si personajele din manual pot sa faca acum cunostinta cu copii direct pe tabla interactiva, intrucat majoritatea cartilor dupa care se invata sunt concepute cu astfel de softuri specializate! Lectiile la tabla interactiva stimuleaza participarea cursantilor, ii fac mai implicati si implicit, retin mult mai bine lectiile de engleza. Predarea devine o experienta vie: sunete, imagini, animatii sunt acum la doar un click distanta, ceea ce ii face pe toti sa isi doreasca sa iasa la tabla!

Pe langa toate acestea la Shakespeare School, dintre activitatile care fac parte din metodele de predare a limbii engleze pentru copii amintim jocuri de miscare, teatru de papusi si marionete, scenete si jocuri de rol. Recomand cu caldura parintilor si elevilor cursurile de engleza oferite de Shakespeare School, cu certitudinea ca aici este mediul perfect de invatare a limbii engleze de la varsta de gradinita pana la facultate, printr-o pregatire eficienta care are ca rezultat final cunoasterea limbii engleze la nivel avansat si obtinerea certificarilor internationale de limba engleza Cambridge, IELTS sau TOELF.

shakespeare-school.ro
Daca as fi avut si eu oportunitatea de a invata limba engleza la un centru precum Shakespeare School, cu siguranta nu as fi patimit asa de mult si nu m-as fi chinuit atat de multi ani cu invatarea ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Opinia ta conteaza !

melimeloparis.ro