Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Cum am invatat limba engleza in liceu

Intr-un articol anterior, am descris intr-un rezumat, incercarile mele din ciclul gimnazial de-a ma familiariza si invata limba engleza, acum a venit momentul sa descriu aventurile din perioada liceului in incercarea de a deveni un bun vorbitor de engleza. La sfarsitul gimnaziului diriginta m-a indemnat sa imi incerc norocul la o scoala profesionala pentru ca nu aveam intentia sa iau ore suplimentare nici la matematica dar nici la limba romana, iar in opinia ei admiterea la liceu era un hop prea mare pentru mine. Incapatanat ca de obicei mi-am propus sa dau totusi la liceu si sa caut un liceu care sa-mi placa, sa ma atraga pentru profil. Aveam inca din scoala generala inclinatii spre latura umanista, in principal geografia unde am excelat si am avut cele mai bune rezultate chiar si la olimpiadele de profil, apoi in preferinte venea istoria si restul materiilor bine ierarhizate, ce-i drept matematica era in ierarhie cam cum se afla brandul de tara al Romaniei in clasamentul Country Brand Index. Am ales in final unul dintre cele mai bune licee din Alba Iulia, Colegiul National “Horia, Closca si Crisan”, si am optat pentru profilul Istorie Stiinte Sociale, asa ca am insistat in pregatire pe matematica si cu putin noroc am intrat la liceu.

Curs Shakespeare School
Eram intr-adevar satisfacut cu alegerea facuta si priveam spre viitor cu incredere si optimism, imi imaginam ca n-o sa am probleme si o sa fie cei mai usori ani, din cauza ca-mi imaginam ca voi avea doar materii care-mi plac si era o placere sa le invat. Primul soc l-am avut cand am primit orarul, intr-adevar aveam putine ore de matematica, fizica, chimie, apoi aveam ore de limba romana, istorie, geografie si stiinte sociale la discretie, dar aveam si cate 3 ore pe saptamana de limba engleza si 3 de limba franceza, care mi-au umbrit viitorul asa de optimist. Cred ca nu era nicio problema daca nu eram cuplati la limbi straine cu colegii de la profilul de limbi straine care aveau cu o ora in plus la limba engleza si franceza.

Success with Cambridge - CAE
Prima ora de engleza din liceu a fost un soc emotional pentru mine, nu mi-am revenit nici dupa ce am terminat liceul si am luat BAC-ul. Am intrat in amfiteatrul de engleza si m-am aseza in ultimul rand, mai aveam un coleg de la istorie si inca unul de la limbi moderne in rest erau numai fete, eram in minoritate. Dupa ce am facut cunostinta cu profesorul de engleza, a inceput sa ne povesteasca in termeni amabili despre ora de engleza pana la un moment dat cand in discursul lui s-a strecurat cel mai cutremurator cuvant “Teza” la limba engleza, atunci am simtit cum toate fortele universului comploteaza impotriva mea incercand prin toate modalitatile sa-mi faca viata cat mai amara. Asa socat eram de teza incat nici nu puteam sa-mi scot din cap ideea, nici nu mi-am imaginat vreodata ca voi avea teza la limba straina. Deprimat si cu un inceput de atac de panica ma blestemam de ce n-am dat la biologie acolo era mai usor, de ce am ales tocmai istoria acum o sa ma chinui 4 ani de zile, mi se parea o perioada enorma. Nu mai puteam face nimic si nu aveam alta alternativa decat sa ma resemnez si sa merg mai departe sa ma lupt cu limba engleza care a inlocuit din pacate chinuitoarea teza la matematica. Daca in scoala generala eram un elev mediu la limba engleza am ajuns in liceu sa impart ultimul loc cu colegul mei de la istorie, amandoi eram oropsiti ai sortii. Ce era mai rau ca profesorul de engleza avea timp suficient in fiecare saptamana sa ne asculte la citit si sa ne verifice tema de casa, il percepeam ca pe un om sadic, un fel de “Jack Spintecatorul” caruia ii facea o deosebita placere sa ma chinuie sa citesc in engleza iar dificultatile mele la citit si balbaiala faceau deliciul intregului grup de colege, o rusine mai mare nici ca sa putea abate peste capul meu. Asistam in fiecare ora de limba engleza la un fel de “public humiliation” in care eu sau colegul meu, eram personajele principale, un foileton ce se termina vinerea si reincepea in fiecare luni si nu intrezaream sfarsitul cu happy end.

Success with IELTS
Acum daca stau sa analizez insistentele si determinarea profesorului de engleza de a se concentra pe cei mai slabi din grup, au facut sa fac, de voie sau de nevoie, progrese substantiale la limba engleza. Chiar daca in teza la limba engleza eram abonat la nota 7, uneori asa mai luam si cate un 8, iar la finalul liceului tot imparteam ultimul loc cu colegul meu, totusi am ramas cu cunostinte de limba engleza peste medie, cred eu. Desi nu i-am multumit niciodata profesorului meu de limba engleza, cred ca e momentul sa-i spun un un sincer “Multumesc!” pentru rabdarea cu care m-a chinuit si a insistat sa invat o limba pe care o detestam la inceput, apoi a devenit inofensiva si chiar o obisnuinta.

Success with TOEFL iBT
Daca asa era sistemul de invatare la inceputul anilor ’90, in zilele noastre sccesul la cursuri de engleza intensive este mult mai usor iar pregatirea se face dupa metodologii moderne, care efectiv te atrag si-ti starnesc interesul pentru o limba de circulatie internationala care-ti este extrem de utila si folositoare in viata de adolescent sau adult. Shakespeare School ofera cursuri specializate de limba engleza unde poti studia intr-o atmosfera relaxata si captivanta, cu acces la resurse de ultima ora si alaturi profesori tineri, foarte bine pregatiti, care iti devin in scurt timp prieteni si apropiati. Urmand cursurile pentru tineri si adolescenti organizate de Shakespeare School te ajuta sa iti dezvolti cunostintele generale de limba engleza dar te pregateste si pentru obtinerea unui certificat recunoscut international (Cambridge, TOEFL sau IELTS). Certificatul iti atesta priceperea la limba engleza si iti deschide oportunitati interesante nu doar de educatie, ci si de cariera. Pe oricare dintre cele de mai jos il alegi, el poate inlocui proba de competenta lingvistica sau testul de limba straina (engleza) la Bacalaureat.

Absolventi Shakespeare School
Recomand cursuri de limba engleza: Success with Cambridge - FCE, Success with Cambridge - CAE, Success with TOEFL iBT, Success with IELTS, Success with Cambridge – PET organizate in perioada verii de Shakespeare School, pentru a deveni increzator in limba engleza, sa iti imbogatesti vocabularul si cunostintele de gramatica, sa inveti sa te exprimi cu mai multa usurinta si sa dobandesti mai multa incredere in tine, ca bun vorbitor de limba engleza. Recomand si Destination UK care este primul program de consiliere educativa din Romania si care explica in mod structurat si profesionist procesul de admitere la o universitate britanica, oferit de Shakespeare School. Nu uita ca participand la Destination UK acesta iti explica pas cu pas intregul proces de admitere, astfel incat sa ai libertatea de a aplica la orice universitate britanica, daca iti doresti sa iti continui studiile in UK.

Cu siguranta daca as fi avut o asemenea oportunitate accesibila in perioada in care am facut liceul as fi aplicat la un curs de vara cel putin, macar ca sa parasesc ultimul loc. Adolescenti aveti o oportunitate cu Shakespeare School, nu dati cu piciorul ci fructificati-o, este mai mult decat o recomandare, este un sfat prietenesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Opinia ta conteaza !

melimeloparis.ro